První business

Bylo to v roce 1977, kdy Kiosaki pracoval pro XEROX již několik let. Jeho cílem však nebylo celý život pracovat jako prodavač v podniku někoho jiného. A tak se dostal k přemýšlení o podniku vlastním.

Kiyosakiho pohltilo nadšení ve výrobu nové nylonové peněženky pro surfaře a vytvořil společnost, která ji začala dovážet ze zahraničí. Tento produkt si za nedlouho získal mezi surfaři velkou oblibu a začali mu přezdívat „surfující peněženka“. Jednalo se o jednoduchou kapsičku, která se pomocí šňůrky přivazovala k botě. Tato společnost však nedokázala zvládnout svůj počáteční úspěch a nakonec zkrachovala. Místo toho, aby se Kiyosaki vzdal a stáhl se, rovnou se pustil do budování dalšího podniku.

Začátkem roku 1980 spustil Kiyosaki svůj druhý podnik. Jednalo se o prodej licencí T.Shirts pro heavy-metalové rockové skupiny. Toto podnikání se však ukázalo ještě méně úspěšnějším než předchozí podnik s peněženkami a tento business také velmi rychle zkrachoval.

Nastala doba, kdy Kiyosaki začal opravdu premýšlet, jakým směrem by se jeho život měl ubírat. Rozhodoval se zda jít po cestě svého táty, tvrdě pracovat a každý den vstávat do práce za směšný plat. Kiyosakiho otec žil velmi náročný život za pár odměn a tvrdou práci. Kiyosaki si však tohle nechtěl připustit.

Jeho novou hnací silou se stal seminář osobního růstu s názvem „Peníze a vy“. První tři dny semináře vedl Marshall Thurber, který zvedl jeho popularitu po celé Severní Americe. Poté se rozhodl odejít do důchodu. A tak v roce 1985 Kiyosaki převzal tento podnik společně s Thurberovým obchodním partnerem DC Cordova a společně začali tvořit vzdělávací impérium, které se soustředilo na peníze a obchod a pomáhalo lidem dosáhnout finanční svobody.

Navzdory úpadku v prvním roce, se společnost nakonec vzchopila. V průběhu příštích devíti let Kiyosaki cestoval po světě a učil studenty finančním strategiím. Zároveň se v této době věnoval investicícm do nemovitostí, které urychlily jeho odchod do důchodu. Bylo mu 47 let.

Ale Kiyosakimu nešlo o život v důchodě. Dával přednost investicím než pomalému důchodovému tempu. A tak se za pouhé dva roky po odchodu do důchodu vrátil a silnější než kdykoliv předtím.

V roce 1996 vytvořil Cashflow Technologies Inc, která jako první vytvořila vzdělávací deskovou hru v oblasti financí. Tato hra se nazývá Cashflow 101. Hra však neměla okamžitý úspěch, ale pozvolna si budovala svoji pozici a oblíbenost. Druhý produkt přinesl Kiyosakimu popularitu po celém světě a stal se jeho ikonou. Je jím kniha s názvem “Bohatá táta, chudý táta”.

Tato kniha ukazuje kontrast jeho chudého táty, který radil získat dobrou práci, tvrdě pracovat a šetřit, s radami jeho bohatého táty – naučit se zvládat rizika a přimět peníze pracovat pro sebe.

„Bohatý táta, chudý táta“ je součástí úspěšné série 18ti knih, které jsou k dispozici v 90 zemích a 45 jazycích. Stal se zároveň jedním z nejdéle běžících bestsellerů všech dob a Kiyosaki se zapsal do síně slávy Amazon.com a získal nejlepší hodnocení z 25 autorů této síně.

Dnes existuje ve městech po celém více něž 1600 klubů cashflow, které učí lidi Kiyosakiho filozofii a finanční gramotnosti. Navzdory kritikům, kteří zpochybňují Kiyosakiho kontroverzní názory, se k nim obrací stále víc a víc lidí na celém světě, a plní si díky nim své finanční sny.

Přeloženo z www.evancarmichael.com

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *